[說好今夜不談程式] 一首聽到哭的歌 Karyn White - SuperWoman

2011/04/01

很棒的一首歌..下面附上整理過後的中英文歌詞對照…






清晨,我把早餐擺放在你的桌上

Early in the morning I put breakfast at your table

確定咖啡已經加了糖和奶精

And make sure that your coffee has its sugar and cream

你的蛋煎雙面,吐司微烤

Your eggs are over easy, your toast done lightly

唯一缺少的只有你 習慣用來問候我的早安之吻

All that's missing is your morning kiss.That use to greet me

如今,你說果汁很酸

Now you say the juice is sour

過去一向是那麼的甜

It used to be so sweet

我無能為力,卻不禁懷疑

And I can't help but to wonder

你說的其實是我

If you're talking about me

我們不再像往常般談心

We don't talk the way we used to talk



那是深深地傷害

It's hurting so deep



我有我的尊嚴

I've got my pride



我不會哭

I will not cry



但那卻使我逐漸軟弱

But it's making me weak



我不是你的女超人

*I'm not your superwoman



我不是那種任你糟蹋

I'm not the kind of girl that you can let down



還覺得一切都還不錯的女孩

And think that everything's okay



男孩,我只是個凡人

Boy, I am only human



這個女孩需要的不僅僅只是偶爾的擁抱

This girl needs more than occasional hugs



來充當你對我愛的標誌

As a token of love from you to me



噢!寶貝

Ooh, baby...

我奮力穿梭在尖峰時段的路上

I fought my way through the rush hour



只是為了你而試著趕快到家

Trying to make it home just for you



我想設法確保

I want to make sure



在你回家以前,晚餐已經做好

That your dinner will be waiting for you



但是,當你回來以後,你只跟我說

But when you get there you just tell me



你一點都不餓

You're not hungry at all



你說寧可看報紙

You said you'd rather read the paper



也不想說話

And you don't want to talk

你認為是我瘋了

You'd like to think I'm just crazy



當我說你已經改變

When I say that you've changed



我深信我知道問題所在

I'm convinced I know the problem



你不再像以前那樣愛我

You don't love me the same



你一直只是在裝裝樣子

You're just going through the motions



而且並不真心

And you're not being fair



我有我的尊嚴

I've got my pride



我不會哭

I will not cry



我依然無能為力,但我很在意

Still I can't help but care (*)

噢!寶貝,看看你的心靈角落

Ooh baby, look into the corners of your mind



我永遠在那裡為你守候

I'll always be there for you



經歷過歡樂與痛苦的時光

Through good and bad times



但我無法成為你想要的女超人

But I can't be that superwoman that you want me to be



我會付出我的愛,永恆的愛

I'll give my love, oh lasting love



如果你能以愛回報

If you'll return love to me (*)


啊哈!如果你心有同感

Ah ha, If you feel it in your heart



能夠了解我

And you understand me



別再執迷不悟

Stop right where you are



因為大家都站在我這邊

Everybody sing along with me!


我是可以對你很甜蜜的那種女孩

I'm the kind of girl that can treat you so sweet



但你一定要瞭解

But you've got to realize



你必須對我更好才行

That you've got to be sweeter to me, yeah



我需要愛

I need love



我需要的僅僅是你的愛

I need just your love (*)


讚一下:


0 意見:

程式 . 生活 . D小調.@2010 | Binary Design: One Winged Angel.